powertepach.pl
twitter facebook rss

Saklikent Kanyon i Kas

Po odwiedzinach u świętego Mikołaja ruszamy dalej drogą D400 w stronę Kas, do którego docieramy około godziny 18.00.  Po krótkim rekonesansie decyzja zapada  -zostajemy w Kas. Miasteczko którego opisu nawet nie ma w Wikipedii ..ale..

Kas TurcjaKas Turcja

Kas TurcjaKas to bardzo urocze miasteczko, drogie,ale jak zawsze wszystko można znaleźć w rozsadnych cenach. Udało sie nam znaleźć nie w centrum ale przy wjeździe do Kas fajny nocleg za 30 YTL od osoby. I knajpe z rozsadnymi cenami. Jednak Kas jest miasteczkiem Niemcow i Anglikowi oraz cen dla nich.

Kas Turcjakot spaślak z Kas

Powoli zadomowiamy się w Kas i wyruszamy na wieczorny spacer. Wokół jachty, jachty, Niemcy, Brytyjczycy..ale poza tym Kas to urokliwe miasteczko.

Kas turcja Czas wracać jutro czekał na s Sekklikent Kanyon.

Kas TurcjaPoranek od razu rozpoczyna się upalnie. Co prawda nie mieszkamy w centrum Kas ze względw finansowych, ale za to mamy piekny widok na miasteczko, a poza tym wokół tyle atrakcji, że i tak na stancji będziemy spędzać tylko wieczory i noc.

Okolica Kas Turcja

trasa E400 TurcjaAle czas kończyć śniadanie i ruszać wzdłuż wybrzeża.Trasa 400 z Kas w stronę Fethiye jest niezwykle malownicza właściwie poczynając już od Antalyi.Wreszcie jesteśmy, a przed nami Saklikent Kanyon w całej okazałości.

Sakklikent Kanyon  TurcjaPo drobnym błądzeniu trafiamy we właściwą drogę. Jakby powiedział osioł ze shreka „o Dulok to tu to tu”.

Sakklikent Kanyon  Turcja

Sakklikent Kanyon  TurcjaWejście do Kanyony to cena 4 YTL , dla studentów 2 YTL. Obok znajduje sie spory darmowy parking.

Wąwóz Saklıkent ma około 18 kilometrów długości i wcina się w głąb gór Akdağlar. Rzeka płynąca wąwozem jest dość chłodna a z uwagi na stromośćć ścian, duża część wąwozu przez cały czas pozostaje zacieniona.

Sakklikent Kanyon  Turcjana miejscu można dostać „wodne buty”do wędrówki przez kanion oraz przewodnika.

Sakklikent Kanyon  TurcjaJak juz pisałem kanion ma okolo 18 kilometrów długości jednak dostępny jest około 1 km. Tzn. zależy to od wysokości wody i zacięcia eksploratora.

Sakklikent Kanyon  TurcjaDo kanionu nie ma co zabierać telefonów komórkowych, okularów i być może aparatów ( tylko skąd później wziąść zdjęcia?)…bo łatwo to wszystko utopić…teraz to wiem. Nie należy nakladać za dużo ubrań i …zabierać ze sobą wody,ponieważ trzeba ją taszczyć. Choć poza kanionem jest gorąco, wody wokół jest przecież dość..teraz to wiem.

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaAsia utopiła swoje okulary… , ale ja znalazłem czyjeś okulary w wodzie więc wyszło na zero. Oczywiście sprawdziłem czy pod okularami w mule nie ma czyjejś twarzy… :)

Sakklikent Kanyon  Turcja

Sakklikent Kanyon  Turcjaprzeprawa przez Sakklikent Kanyon to fajna zabawa, wokół przyjemnie chłodno,ślisko i mokro .

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  Turcjai trzeba założyć że i tak wyjdzie się unużanym w błotku .

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaDotarliśmy do wodospadu. Tu kończy swoją drogę większośc wycieczek.Oczywiście wszyscy wleźli pod wodospad, było przyjemnie.

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaRobiło sie coraz węziej ale nic to szliśmy dalej. Powstrzymal nas wysoki próg, oczywiście dałoby sie tam wleźć ale odpusciliśmy. Zreszta spotkaliśmy takich zapaleńców ….ja chcialem iść dalej jednak Asii się odechciało. Zatem taktyczny odwrót , nie do końca zapamiętaliśmy gdzie jest głęboko i gdzie można stawiać nogi więc bez kapieli sie nie obyło.

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaNa szczęście przy wyjściu/wejsciu do kanionu wpada taki fajny potok, w którego przekroczeniniu pomoc proponuja miejscowi. Jednak postanawiamy zeksplorować go na wlasna rękę.

Sakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaSakklikent Kanyon  TurcjaPrąd silny, woda zimna, ale krystalicznie czysta. atakujemy nurt z zapałem.Można się obmyć z blota i chłód bije jak z lodówki.

Sakklikent Kanyon  TurcjaCzas już było pożegnać Saklikent Kanyon i ruszać dalej..